FII INFORMAT!

FII INFORMAT!

Obiectivul general al proiectului POSDRU/94/4.1/S/62798 FII INFORMAT! a fost creşterea calitatii, eficientei si gradului de vizibilitate a serviciilor SPO in randul clientilor sau potentialilor clienti.

Obiectivul specific, respectiv cresterea transparentei si accesibilitatii serviciilor SPO oferite clientilor sau potentialilor clienti, cetateni romani aflati in cautarea unui loc de munca sau care desfasoara o activitate lucrativa in SEE, a fost realizat prin elaborarea si implementarea unei campanii de informare, prin crearea a doua birouri self service si prin implementarea de know-how transferat in urma schimbului de bune practici si expertiza cu Serviciul Public de Ocupare din Castilla la Mancha.

Proiectul şi-a propus să răspundă nevoii grupului ţintă, respectiv instituţii ale SPO, de îmbunătăţire a calităţii serviciilor oferite, de creştere a gradului de adaptabilitate la nevoile clienţilor / potenţialilor clienţi, inclusiv ale unor categorii specifice (şomeri pe termen lung, lucrători tineri, lucrători cu vârsta mai înaintată, femei, lucrători sezonieri).

Cea mai ampla actiune a proiectului a fost insa campania „Mai informat, mai multe sanse!” , derulata atat in mediul on-line (prin instrumentele create in acest sens, respectiv: pagina web a proiectului, www.fii-informat.ro, pagina de Facebook,  https://www.facebook.com/fiiinformat, cea de Twitter, https://twitter.com/FIIINFORMAT, si bannerului on-line), cat si prin distribuirea materialelor informative, de ANOFM prin intermediul structurilor din subordine, de partenerii proiectului si de reteaua de colaboratori din Romania si din Spania, creata in cadrul proiectului: Ambasada si consulatele Romaniei pe teritoriul spaniol, instituţii publice, ong-uri, biserici, mass-media, reprezentanţi ai dialogului social.

 

Derularea campaniei a avut la baza o strategie gandita si elaborata in urma realizarii unui studiu in randul beneficiarilor sau potentialilor beneficiari ai SPO din Romania, aflati in Spania pentru a cunoaste gradul de vizibilitate a serviciilor oferite de SPO, cat si pentru identificarea specificului nevoii de informatie din domeniul muncii.

In functie de rezultatele studiului, au fost stabilite canalele de comunicare mentionate, dar si instrumentele (comunicate de presa, newsletters, materiale informative privind serviciile oferite de SPO, accesul lucratorilor pe piata muncii din UE, riscurile muncii nereglementate, indemnizatia de somaj, formulare europene, drepturile si obligatiile lucratorilor pe piata muncii din UE etc.) si evenimentele campaniei (un seminar la nivel transnational, cu participarea retelei de colaboratori din Spania, un seminar la nivel national, 2 seminarii la nivel judetean, 3 conferinte de presa cu participarea reprezentantilor Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Casei Nationale de Pensii Publice, Inspectia Muncii, partenerilor dialogului social, mass-mediei: Agerpres, TVR, Radio Romania, Bucuresti FM, Privesc.eu).

 

In cadrul campaniei a fost creat un Banner on-line – instrument ce a permis postarea mesajului campaniei de informare pe website-uri ale partenerilor, ale colaboratorilor, a directionat utilizatorii catre site-ul proiectului; in Spania a fost înscris în programul Google AdWords şi a rulat pe site-urile spaniole pe care romanii le acceseaza in mod frecvent. In Romania a fost postat pe 4 site-uri cu trafic mare de vizitatori: e-jobs, acasa.ro, europeana.ro, ziare.com, pe site-urile agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, ale unor primării, consilii judeţene, instituţii publice din România.

 

Un alt instrument de promovare a serviciilor SPO din Romania, cele 2 birouri self-service din Spania, cu sediile la Ciudad Real si Toledo, ofera accesul, gratuit si in timp util, clientilor / potentialilor clienti ai ANOFM, la materialele informative create in cadrul proiectului, la pagina web a SPO din Romania, la orice comunicat / informare privind piata muncii din Romania si din UE.

De asemenea, in vederea unei vizibilitati mai mari a acestui proiect a fost creata si o pagina de facebook, respectiv www.facebook.com/fiiinformat care şi-a început activitatea pe 22 martie 2013. Aceasta pagina, respectiv www.facebook.com/fiiinformat a fost creata şi gestionata pentru a fi preluata de ANOFM. Pagina www.facebook.com/fiiinformat este înregistrată în Facebrands, în categoria instituţii de stat: http://www.facebrands.ro/category/145/Instituţii-de-stat.html, unde este alături de Parlamentul European sau Serviciul Roman de Informații.

Contul de Twitter, https://twitter.com/FIIINFORMAT, setat in luna iulie 2013, conține postări (twitts) privind locurile de munca ce apar pe site-ul ANOFM, știri legate de piața muncii, link-uri către articole si către materialele informative de pe site-ul www.fii-informat.ro

Titlul

proiectului

FII INFORMAT!

Domeniul Major de Intervenție

Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare

Durata proiectului

03.01.2011 – 30.11.2013

Contribuție FSE

10.202.904,00 lei

Bugetul total

13.603.873,00 lei

Participanți

51 instituții ale SPO (AJOFM, CRFPA, CNFPPP Râșnov)

94 angajați ai AJOFM, CRFPA, CNFPPP Râșnov

Tara

Romania

Organizație

Agenția Naționala pentru Ocuparea Forței de Munca

Contact

www.fii-informat.ro

https://www.facebook.com/fiiinformat

https://twitter.com/FIIINFORMAT